Wednesday, January 30, 2019

7th Chennai Film Festival 2019 : Screening Schedule

7th Chennai International Documentary and Short Film Festival 2019
6-10 Feb; jointly organised by MARUPAKKAM & Goethe-Institut, Chennai

Screening Schedule
A still from "Small Scale Societies"
 Dir: Vipin Vijay
Section : Artists' Cinema

1) Curtain Raiser Screenings


4 Feb:  5:30 pm at Discovery Book Palace 
Humans Display (Dir: Lam Can-Zhao; 59 min; China)
Madman's Conspiracy (Dir:Algis Arlauskas; 50 min; Spain)
Second Income (Dir: Gal Kedem; 54 min; Israel)

5 Feb : 3 pm at Dept of Social Work, Loyola College
Nimble Fingers (Dir: Parsifal Reparato; 52 min; Vietnam / Italy)
Bakurov (Dir: Yuliya Kiseloyova; 55 min; Russia)

5 Feb: 5:30 pm at Periyar Thidal 
We Have Not Come Here to Die 
(Dir: Deepa Dhanraj; 110 min; India)
Interaction with Navroz Contractor, cinematographer 


A still from "Land of Silences and Darkness" 
Dir: Werner Herzog
Section : Retrospective

2) Screenings at Goethe-Institut, Chennai

Day 01; 6 Feb
10 am to Inauguration
11:00 The Wild Blue Yonder
(Dir: Werner Herzong; 81 min.; Retro)
2 pm Work in Progress
Reason (Dir: Anand Patwardhan; 261 min; India)
Interaction with Anand Patwardhan
7 pm Happy (Dir: Carolin Genreith,  85 min., German films)

Day 02; 7 Feb
9:30 Land of Silence and Darkness  (Dir: Werner Herzog; 87 min)
11 am 9 Pen Cinemackal (Minimal Cinema)
Catharsis (Dir: Indira; 35 min)
Inside (Dir: Sreedevi; 13 min)
Indu (Dir: Anagha Anand; 29 min)
12:15 Interaction with Archana Padmini
12 :30 Reena Mohan Retrospective
Kamlabai (Dir: Reena Mohan; 47 min)

2 pm Reena Mohan Retrospective
Mati Manas (Dir: Mani Kaul; 92 min)
Tales from Planet Kolkata (Dir: Ruchir Joshi; 38 min)
In the Forest Hangs a Bridge (Dir: Sanjay Kak; 39 min; Retro)
Interaction with Reena Mohan

5:30 pm Coral Woman (Dir: Priya Thuvassery; 52 min; India)
6:25 Interaction with Priya Thuvassery
6:45 My Wonderful West Berlin (Dir: Jochen Hick; 98 min., German films)

Day 03; 8 Feb
9:30 am Little Dieter Needs to Fly (Dir: Werner Herzog; 80 min., Retro)
11:00 The Color of My Home (Dir: Sanjay Barnala & Farah Naqvi; 48 min; India)
12 pm The Slave Genesis (Dir: Aneez K Mappilla; 64 min; India)

2 pm Two Flags (Dir: Pankaj Rishikumar; 86 min; India)
3:30 Squeeze Lime in Your Eyes (Dir: Avijit Mukul Kishore; 55 min; India)
4:30  Koothu (Dir: Sandhya Kumar; 52 min; India)

5:45 pm God’s Angry Man (Dir: Werner Herzog; 44 min; Retro)
6:15 Friedland (Dir: Frauke Sandig, 85 min; German films)


A still from "Wagah"
Dir: Supriyo Sen
Section : Filmmaker in Focus

Day 04; 9 Feb
9:30  A Film Unfinished
(Dir:: Yael Hersonski; 89 min.; German films)
11 am Way Back Home
(Dir: Supriyo Sen; 120 min; 2003; Filmmaker in Focus)
Interaction with Supriyo Sen

2:00 pm Artists' Cinema : presented by CS Venkiteswaran
Gigi Scaria : Disclaimer; 9 min 
Lata Mani / Nicholas Grandi : 
De Sidere7; 38 min
Nocturne I  & Nocturne II ; 5 min
Vipin Vijay: Small Scale Societies; 27 min
Aman Wadhan; Letter From Korlai; 22 min
Parvathi Nayar : 
Bubble; 3.08 min
By the Mouth of the River; 12.49 min
Ice Boil; 6.00 min
Order; 3.30 mins
Murali Cheeroth : Pledge; 3.30 min
Sahej Rahel: Barricada; 28 min

5:15  Gandhi, Gandhiness and Cinema Vimarshaa :
presented by Amrit Gangar

Day 05; 10 Feb
9:30 am If I Think of Germany at Night
(Dir: Romuald Karmakar, 105 min.; German films)
Swimming Through The Darkness
(Dir: Supriyo Sen; 76 min; Filmmaker in Focus)
Interaction with Supriyo Sen
12:45  Santhana Gopala (Dir: Sandeep Ravindranath; 8 min; short fiction; India)
Interaction with Sandeep Ravindranath

2 pm Short films from Tamilnadu
Arunagiri (Dir: Ambani Shankar; 10 min)
Mounkia(Dir: Nelson Vasudevan; 9 min)
Marupiravi MGR (Dir: Kumar Rajaraman; 16 min)
Kathaiyin Nayagi(Dir: Charulatha; 16 min)
Peranpudan(Dir: SP Mani; 26 min)
Ranam (Dir: Shalini Charles; 3 min)
Kurumpadam(Dir: M. Saravanakumar; 17 min)
Yendro Oru Naal (Dir: Kishore; 13 min)
Chennai Tamizh (Dir: Arunmozhi; 8 min; documentary)

4 pm : Thadayam
(Dir: Dhamayanthi; 55 min; fiction)
Interaction with Dhamayanthi

5:15 The Death of Us
(Dir: Vani Subramanian; 76 min; India)
Interaction with Vani Subramanian
6:45 pm Closing Ceremony
7:30 Wheel of Time (Dir: Werner Herzog; 80 min; Retro)


A still from "We Have Not Come Here to Die"
Dir: Deepa Dhanraj
Section: Indian films


3) Parallel Screenings

7 Feb 2019
Department of Visual Communication, Loyola College; 2 pm 
9 Pen Cinemackal (Minimal Cinema)
Njaval Pazhangal (Dir: Jeeva KJ ; 23 min)
Ruchibhedham (Dir: Theertha Mythry; 10:20 min)
Ore Udal (Dir: Asha Achy Joseph; 14 min)
Rhythm (Dir : Sivaranjini ; 28 min)
Gi' (Dir : Kunjila Mascillamani; 30 min)
Eye Test (Dir: Sudha Padmaja Francis; 15:30 min)
Interaction with Archana Padmini

8 Feb
University of Madras; 10 am to 4 pm 
Master Class by Reena Mohan
On An Express Highway (Dir: Reena Mohan; 30 min; Retro)
Velvet Revolution (Dir: Nupur Basu; 57 min; Retro)

8 Feb
Dept of Journalism, Ethiraj College; 11 am to 5 pm
The Tribal Scoop (Dir: Beeswaranjan Pradhan; 53 min; India)
There is No Moon (Dir: Ajay TG; 26 min; India)
Tin Satyi (Dir: Debalina; 51 min; India)
Those Stars in the Sky (Dir: Debaranjan; 58 min; India)

9 Feb
5:30 pm at LV Prasad Film & TV Academy
Wagah (Dir: Supriyo Sen; 13 min; Filmmaker in Focus)
Hope Dies Last in War (Dir: Supriyo Sen; 80 min; Filmmaker in Focus)

2 comments:

  1. Urgently in need of Female Eggs with the sum of $500,000.00,EMAIL: jainhospitalcare@gmail.com

    Urgently in need of Female Eggs with the sum of $500,000.00,EMAIL: jainhospitalcare@gmail.com

    Urgently in need of Female Eggs with the sum of $500,000.00,EMAIL: jainhospitalcare@gmail.com


    Urgently in need of Female Eggs with the sum of $500,000.00,EMAIL: jainhospitalcare@gmail.com


    Urgently in need of Female Eggs with the sum of $500,000.00,EMAIL: jainhospitalcare@gmail.com


    Urgently in need of Female Eggs with the sum of $500,000.00,EMAIL: jainhospitalcare@gmail.com

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

12th CIDSFF 24 : Winners

12th CIDSFF 24 : Award winners 1) Documentary Shubradeep Chakravorthy Memorial Award for  Best Indian Long and Medium Length Documentary  Dr...